You Are On Your Own

"Blog Tersimple Abad Ini"

1:39 AM

Oh Arsenal Ku..

Posted by Optimisham



Jam menunjukkan pukul 3 pagi. Maka kengkawan aku mengejutkan dari lamunan mimpi yang manis lagi indah. Tiada yang lain melainkan menonton pasukan kegemaranku beraksi menentang chelsea selain melakukan 'Qiamullail". Agak mengantuk juga ketika itu. tetapi semangat terhadap pasukan tidak akan mematahkan angin aku. Bangunlah juga untuk melihat peraksian tersebut. Membasuh muka dan mengosok gigi tidak ku lupakan sedikit pun. Itu perkara penting bagi kaum. Nanti kalau berbual berbau pula sampai mengambil jarak beberapa kilometer.



Arsenal bertemu Chelsea. Itu tajuk utama yang ingin dipertaipkan. Memuaskan hatiku jugalah bilamana melihat permainan yang diaksikan oleh mereka-mereka yang aku suka. Seperti Fabregas dan Walcott yang mana merupakan senjata penting bagi The Gunners. Bab kata orang "3-1 bai kena bantai". Tetapi tidak mengapalah kepada pasukan menentang The Gunners aku. Diharap jangan kecewa dan anggaplah ini adat permainan. Chelsea pun tidak kurang hebatnya. Mempunyai banyak peluang dan terdiri pemain-pemain hebat.

Maka aku senaraikanlah nama-nama yang menjaringkan gol. Tidak lain dan tidak bukan bagi Arsenal, Song(suka menyanyi barangkali sebab itu boleh buat gol), Fabregas (Through Pass yang terbaik) dan Walcott(berlari laju jugalah) dan dari Chelsea, Ivanonic.

Apa-apa pun sekali itulah hanyalah kelab liga-liga luar negara. Dan sekarang aku perlu tumpukan Malaysia vs Indonesia. Aku rakyat Malaysia menyokong pasukan-pasukan Malaysia di Stadium Indonesia nanti. Hajat hati ingin pergi melihat peraksian mereka. Tetapi apakan daya dan kudratku ini. Duit kekeringan di kala ini. Waduh, waduh. 'Gomo Malaysia gomo'.


1 comments:

member jual sosej sekali said...

Assalamualaikum bro, sibuk sekarang sampai xde masa nak update blog...hahahaha

Related Posts with Thumbnails